My first English hockey match! - Reisverslag uit Tooting, Verenigd Koninkrijk van Bobette Rijswijk - WaarBenJij.nu My first English hockey match! - Reisverslag uit Tooting, Verenigd Koninkrijk van Bobette Rijswijk - WaarBenJij.nu

My first English hockey match!

Blijf op de hoogte en volg Bobette

05 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Tooting

Hi guys,

Mijn excuses voor het niet schrijven van een blog vorige week! Ik had eigenlijk best een vervelende week en dus niet echt heel veel leuks te vertellen aan jullie zoals normaal! Stage was erg vermoeiend, alles moest opnieuw en kreeg best veel commentaar. Dat ze geen studenten werk meer wilde zien maar professioneel. Dat is best lastig als student zijnde haha.. en met maar 2 jaar ervaring. Ik blijf gewoon mijn best doen! Het is in ieder geval leerzaam. Ook voelde ik me af en toe best wel eenzaam, wat ook niet zo gek is in zo'n grote stad natuurlijk. Soms heb je gewoon even de behoefte aan je mensen van thuis.

Maaaaaar ik heb natuurlijk niet stil gezeten. Omdat ik de hockey zo erg mis ben ik gaan googelen naar hockeyclubs en 3 clubs een mailtje gestuurd of er mogelijkheden waren. Gelukkig kreeg ik een antwoord van een hockeyclub in Chiswick. Ze zei dat er zeker een plekje voor me zou zijn en dat ze het heel leuk zou vinden als ik dinsdag naar de training zou komen. Dat wilde ik natuurlijk wel heel graag, ondanks het denk ik wel 4 maanden was geleden dat ik uberhaubt had gesport,haha. Alleen ja ik heb hier natuurlijk geen hockeyspullen dus vroeg haar of ik misschien wat kon lenen en dat was geen probleem! Omdat de locatie van de training dichter bij mijn werk is dan thuis ben ik gelijk vanuit het werk gegaan. Ik moest het sowieso eerst nog gaan vinden. Gelukkig wist mijn baas waar het was en had ze me het uitgelegd.
Nou ik aangekomen en moest natuurlijk ook nog avondeten, dus op zoek naar een supermarkt! Gelukkig had ik die al snel gevonden en er lag ook nog eens een parkje naast. Ik gezellig met al mijn vrienden alleen in een parkje mijn eten opgegeten, klinkt top niet? :) haha.

Zo zenuwachtig dat ik was richting de trainingsvelden, wat nog een pokke end lopen was ook. Gelukkig zag ik een meisje lopen in haar hockeykleren dus die ben ik maar gevolgd haha. Uiteindelijk heb ik haar natuurlijk wel aangesproken en uitgelegd dat ik nieuw was enzo. Hele leuke meid hebben gezellig zitten kletsen. Ik wist echt totaal niet wat ik moest gaan verwachten van de training, zou het net als bij ons maar n beetje aanklooien zijn of juist heel serieus? haha. NOU IK HEB HET GEWETEN. We trainen met dames 3 tot 6 samen dus dat is wel leuk. Man man man wat was het zwaard haha. De training was trouwens van 8 tot 10. Het was eerst denk zo ongeveer een half uur opwarmen en al die shit. Opdrukken,sit ups, planken en 8 keer op een neer sprinten en noem het maar op. Ik was helemaaaaaal kapot, dat was ik natuurlijk niet meer gewend haha. Daarna wat oefeningen gedaan wat gelukkig gewoon goed ging! Wel raar hoor om alles in het Engels te volgen! Op het einde deden we nog een klein partijtje en toen kon ik even shinen natuurlijk. Ze vonden me allemaal heel goed dus ik had een goede indruk achter gelaten gelukkig! Ik kreeg woensdag al een mailtje terug of ik zaterdag alsjeblieft een wedstrijd mee wilde spelen met de dames 5. Super leuk!!

Op stage gewoon een lekkere rustige week gehad, mijn collega is op vakantie dus ik was weer alleen in de middagen. Donderdag avond ben ik naar Anne gegaan want die moest vrijdag helaas gaan verhuizen. Ik heb trouwens echt 2 dagen niet kunnen lopen van de spierpijn, niet normaaaaaaal. Gewoon van top tot teen, overal PIJN. Helaas bleek de kamer van Anne een ramp te zijn, dus is ze vrijdag lekker naar mij toe gekomen. Hebben we Geer en Goor gekeken in bed, heeeeeerlijk om naar te kijken. Lekker optijd gaan slapen want ik moest al om half 8 op voor mijn hockeywedstrijd. Ook erg fijn want het was helemaal in het noorden en ik woon in het zuiden dus moest een uur reizen.
De wedstrijd ging heel goed! 4-0 gewonnen. Ik mocht laatste vrouw spelen. En dat ging erg goed! Ze waren allemaal heel tevreden. Wat was het fijn om weer een wedstrijd te spelen zeg! Wel apart in een totaal vreemd team en alles in het Engels maar ze waren heel aardig voor me. Beetje jammer dat we in de stromende regen stonden te spelen. Je speelt hier niet echt bij een club maar je gaat daarna naar de dichtstbijzijnde club en dan krijg je wat te eten en drinken. Eenmaal thuis een heerlijke douche genomen en de rest van de dag/avond in bed gelegen.

Vandaag eerst mijn wekelijkse boodschappen gedaan en daarna had ik in Covent Garden afgesproken met Anne. Covent Garden is een heel toeristisch plekje in London waar heel veel straat artiesten staan. Lekker wat rondgelopen en naar wat rare maar grappige artiesten gekeken op straat en toen kregen we het geniale idee om te gaan eten bij de Nederlandse pub. WAAR ZE FRIKANDELLEN HEBBEN. O wat was dat lekker zeg. Als voorgerechtje lekker een paar bitterballen op met een biertje wat lijkt op een rosebiertje, erg lekker dus! En daarna frikandel speciaal met een patatje oorlog. mmmmmmmmm jammie. Wat smaakt dat goed zeg na 7 weken niet gegeten te hebben haha. De jongen achter de bar was Nederlands en lachte me wel een beetje uit. Toen hij ons eten kwam brengen vroeg hij, willen jullie er nog wat extra mayo en curry bij? En voordat hij zijn zin afgemaakt had riep ik al JAAAAAAAA. Haha oeps.. ik was gewoon heel enthousiast. Hele aardige jongen en ook fijn om gewoon in het Nederlands te lullen. Hij heeft ons ook verteld wat leuk is om te doen enzo dus dat gaan we zeker doen! Hele gezellige zondag gehad dus! Zo maar weer naar bed en beginnen we weer aan een nieuwe week stage.

Nog 12 dagen wachten en dan krijg ik eindelijk mijn eerste bezoek!! Zoë is de eerste die mij mag komen vergezellen hier in Londen. Ik heb er zin in!! Vanaf dat weekend heb ik 4 weekenden lang bezoek, lekker druk maar super leuk! Na Zoë komt Odielle, dan Papa en Milja en dan komt Jessye even over uit Belfast, want ze is jarig dan! Super leuk, kan niet wachten om jullie allemaal te zien!

Dikke kus en knuffel!!

  • 06 Oktober 2014 - 17:09

    Ingrid De Beer:

    Hey bobette
    Fijn te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt :)
    Weer heerlijk gesport en frikandelle,friet en bitterballen gegeten, wat een geweldig menu om in londen te kunnen eten !!! Fijn dat je bezoek krijgt uit nederland.
    Geniet en succes :)
    Xxx de beertjes

  • 07 Oktober 2014 - 00:43

    Veronic:

    Hoi Bobette, echt superleuk om jouw verslag te lezen. Je bent echt supergoed bezig!!! En ook nog zin en tijd om te sporten, knap hoor! En wat maak je veel mee en zoveel nieuwe ervaringen. En zo'n frietje met hollandse snacks smaakt daar nog lekkerder dan thuis denk ik. Heel veel succes en ook lekker blijven genieten van dit avontuur!!
    Heel veel groetjes van ons xxx Veronic

  • 07 Oktober 2014 - 20:03

    Erica:

    Goh meid wat doe je dat toch allemaal knap. Gewoon ff hockeyclub regelen. Tuurlijk!
    Het lijkt erop dat je nu echt aan t transformeren bent van toerist naar een inwoner van Londen.
    En je een keer eenzaam voelen lijkt me normaal. Londen is toch net n tikkie groter dan Dongen.
    Fijn dat je binnenkort bezoek krijgt. Nog even bikkelen en dan genieten maar. Alvast n fijn weekend!

  • 08 Oktober 2014 - 18:56

    Ria En Bert Booij Liewers:


    Hoi Bobette,

    Wat is het leuk om je blog te lezen.
    Wij zijn getipt door Milja en Veronic en na wat googlen hadden wij je blog gevonden.
    Met plezier lezen we ook hoe je de weekenden door komt, vooral de nieuwe uitdaging op het hockeyveld. Na zoveel weken een keer, friet met frikadel en heel veel mayonaise, is een groot feest.
    Weet je wat ook lekker is, maar wel een beetje ordinair: Fish en Chips!
    Geniet van de vele bezoekjes die er aankomen.
    Wij kijken uit naar de volgende blog,

    Liefs Ria en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Tooting

Bobette

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 7468

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: