Dag Nederlandse vrienden, daar is ze weer! - Reisverslag uit Tooting, Verenigd Koninkrijk van Bobette Rijswijk - WaarBenJij.nu Dag Nederlandse vrienden, daar is ze weer! - Reisverslag uit Tooting, Verenigd Koninkrijk van Bobette Rijswijk - WaarBenJij.nu

Dag Nederlandse vrienden, daar is ze weer!

Blijf op de hoogte en volg Bobette

13 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Tooting

Hee lieverds,

Jeejtje dat is lang geleden. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb zojuist een kwartier lang naar mijn scherm zitten staren. Diep graven, we gaan even 4 weken terug in de tijd.

Het was eindelijk zo ver, ik zou mijn eerste bezoekje krijgen vanuit Nederland. Zoë had de eer om mij als eerste te mogen bezoeken, althans dat dacht ik. Samen met Anne zouden we Zoë ophalen in Stratford. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er geen een treinen reden vanuit het vliegveld naar Stratford. Eerste wat ik dacht was o shit, straks zit Zoë in de stres, maar toen ik haar opbelde zat ze allang relaxed in de bus richting Stratford! Haha gelukkig maar!
Jeej het bleef maar duren voordat de bus kwam met Zoë er in, werd er helemaal zenuwachtig van. Maar daar was ze dan, ik zag eindelijk mijn lieve nicht de bus uit stappen. Ik zo enthousiast dat ik was wilde gelijk op de foto natuurlijk. Mee dat Anne de foto maakt hoor ik achter me opeens: VERASSING! Ik draai me om, staat mijn zus gewoon recht voor me neus! Wat een verassing zeg, ik begon spontaan te janken haha. Blijkbaar wist iedereen het al weken lang dat Manouk mee zou komen. Ik ben dus erg goed voor de gek gehouden, well done iedereen.
Ik heb ontzettend genoten van mijn weekendje met Zoë en Manouk, ze proberen zoveel mogelijk te laten zien van mijn leven hier natuurlijk. (Dit was het begin van mijn carrière als gids). Helaas is een weekendje zo voorbij.

Next weekend, Odielle Leijten hier. Voor diegene die niet weten wie dat is ( kan het me haast niet voorstellen, haha love you odd ), maar dit is mijn teamgenootje van de Hockey. Een erg vermakelijk maar vermoeiend weekend. Veel geshopt natuurlijk, dat kan ook niet anders met Odielle, de toerist uitgehangen maar zeker ook wat drankjes genuttigd. Vrijdag avond in de lokale bar bij mij in Tooting. The place to be, aangezien er niks anders is in Tooting haha. Best wel te vergelijken met Dongen, toch? Zaterdag eerst een hockey wedstrijd moeten spelen met een moeilijk te hendelen kater. Geloof me, in een metro voor een uur.. met een kater.. nee, niet doen. Zaterdagavond zou het dan eindelijk zo ver zijn, mijn eerste hockeyfeestje in Londen. Het thema was Halloween, jullie hebben vast wel wat foto's voorbij zien komen. Odielle en ik zijn gelijk vanuit de hockey met Fay naar huis gegaan om ons klaar te maken. Eerst helemaal naar huis reizen was erg om geweest. Wij natuurlijk hoge verwachtingen van het feestje. Kan ook niet anders als je lid bent bij Liberty, waar de feestjes erg hard gaan ( haha). Eenmaal aangekomen bij de locatie bleek het echt een grote grap te zijn. Je kon het aantal mensen op 2 handen tellen. Toch een gezellig avondje van gemaakt en uiteindelijk zijn we in onze outfits maar met z'n alle naar een club gegaan. Al met al, not too bad.
Zondag hebben we het paleisje van de koningin even bezocht en naar het grote warenhuis Harrods. Hier was ik te bang om iets aan te raken aangezien de prijzen. Maar wauw, het was wel geweldig om een keertje te zien. Ondanks de gedachten dat ik hier nooit iets zal kopen. Misschien een kerstbal.
Maandag weer terug naar het gewone leventje terwijl Odielle nog in haar eentje door Londen heeft gezworven. Die woensdag was het alweer tijd voor het volgende bezoekje: papa en Milja!

Woensdagavond kon ik dan eindelijk papa en Milja weer zien, het is toch wel gek hoor. Zo'n leven hier zonder hun. Het voelde als een vervroegde sinterklaas zoveel spullen dat ze voor me bij hadden haha. Pindakaas,knakworsten,hagelslag,chips en veel kleren natuurlijk. Ook heb ik een super mooie armband gekregen van Milja.
Woensdagavond zijn we lekker gaan eten bij The Chickenshop zo ongeveer bij mij in de straat. Daar wilde ik al zo lang een keertje eten. Namelijk elke keer als je daar voorbij loopt denk je: shit, dat ruikt lekker. Nou dat was het ook zeker! Daarna zijn papa en Milja lekker naar hun hotel gegaan aangezien ze erg moe waren en ik ook gewoon stage moest lopen donderdag. Donderdag hebben we wel lekker met z'n 3e geluncht! Ik weer verder aan het werk en papa en Milja hadden die avond een concert.
Vrijdag had ik lekker een dagje vrij en hebben we zo ongeveer echt alle toeristische dingen gezien op 1 dag. En dat alles TE VOET. Het was een prachtige dag, we konden gewoon lekker in ons shirtje buiten lopen. Heerlijk! Vrijdagavond ben ik met Anne en haar oude huisgenoten Halloween gaan vieren. Wat een avond.
Papa wilde ook graag nog naar de Nederlandse pup dus daar zijn we zaterdag wat gaan eten en drinken. Zaterdagavond sliep Anne bij mij en hebben we gewoon lekker een filmpje gekeken.
Zondag was het Milja haar verjaardag dus wilde ze graag naar het modemuseum. Daar zeggen Anne en ik natuurlijk geen nee tegen! Na het modemuseum zijn we naar Camden Town geweest, wederom erg leuk. Alleen heb ik het nu wel een beetje gezien daar, wat ook niet zo gek is na 3 keer. Zondag zijn papa Milja en ik nog lekker uit eten geweest en en toen was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. Raar hoor! Heb ontzettend genoten.

Toen was het afgelopen weekend tijd voor Jester ( Jessye). Mijn lieve vriendinnetje van school die haar stage op dit moment loopt in Belfast, Ierland. Die kwam gewoon eventjes over voor haar verjaardag, haha. Vrijdag een uur op haar staan wachten op het station maar ik had haar nog net op tijd gevonden voordat ze jarig was. Waren beide aan een andere kant uitgestapt dus dat duurde even haha. Was echt even z'n film momentje, toen we elkaar vanuit ver zagen rende we echt langzaam naar elkaar toe haha. Verbaasd me dat ik niet kei hard op me bek ben gegaan.
Uiteindelijk waren we vrijdagavond dus best laat thuis en hebben we gewoon lekker wat bijgekletst en zijn we gaan slapen. Zaterdag was het weer tijd voor de toer ala Bobette. Zaterdagavond heeft Jessye dan eindelijk een frikandel kunnen eten, man wat was ze blij!
Toen hebben we met Anne afgesproken bij mij thuis, lekker wat gedronken en toen zijn we nog even naar die club bij mij gegaan. Letterlijk even, want er stond een enorme rij waardoor we uiteindelijk maar een uurtje binnen waren haha. Alsnog een leuke avond!
Zondag nog wat rond gezworven door Londen en dat was het wel.

Ik heb ontzettend genoten met al mijn bezoekjes vanuit Nederland. Elk weekend was weer een ander avontuur maar wat was het fijn om wat mensen om je heen te hebben van thuis. Helaas is mijn stageadres hier wat minder blij om. Ik ben niet gefocust genoeg en kom erg moe over. Is ook niet zo gek na al die bezoekjes, het was ook wel veel van het goede. Het was helaas even niet anders. Ik heb dit weekend nog bezoek van m'n lieve vriendinnetjes Kelly,Josje en Mandy en dan sluit ik mezelf op in mijn kamer tot kerst. Even nog wat weekjes knallen en bewijzen dat ik wel gefocust en uitgerust kan zijn.
Met kerst komt mijn lieve teamgenootje Rox mij bezoeken, want Rox.. met kerst hoort niemand alleen te zijn hihi. Ik kijk er erg naar uit, en nog een leuk nieuwtje..
Ik vlieg samen met Rox op tweede kerstdag naar Nederland voor een paar daagjes!! Ik kan niet wachten om lekker wat daagjes thuis door te brengen!Ben ik er toch nog een beetje met kerst. Er staat me zelfs ( ik hoop) een hele leuke date te wachten! Maar dat moet haast wel :)

31 December zal ik weer terug vliegen om oud en nieuw hier te vieren. Dat moet ik natuurlijk een keer meegemaakt hebben, op de brug in Londen kijkend naar een enorme vuurwerkshow. Ik heb vakantie tot 5 januari en daarna is het nog maar 3 weekjes knallen en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan!
Hier laat ik het tot nu toe bij en ik laat jullie over een paar weekjes wel weer wat horen! De foto's komen er nog aan hoor.

Dikke kus en knuffel xoxo

  • 13 November 2014 - 21:01

    Odielle:

    Hahahahaha wat een verhaal weer ❤️❤️

  • 13 November 2014 - 21:31

    Claasje:

    Hoi lieve schat. Nou dat was weer de moeite om ff te lezen. Je hebt het wel heel druk en gezellig gehad met je visite. Je stafe is eigenlijk maar bijzaak hihi. Leuk dat je even naar huis komt met de kerst maar helaas wij zijn er dan niet. Nou mopke geniet er nog maar lekker van want het begint nu echt te korten. Xxx claasje en de mannen

  • 14 November 2014 - 07:39

    Peter De Beer:

    weer een mooi verhaal!!

  • 14 November 2014 - 08:28

    Erica:

    Hoi Bobette,
    Superleuk geschreven weer. Ik vond het zó leuk voor jou en Manouk dat jullie elkaar in Londen zouden zien! Echt leuke verrassing hè. Zo te lezen heb jij je draai aardig gevonden daar. Gisteravond de Londentrip van Hans en Milja in geuren en kleuren gehoord. (Was trouwens bijzonder mooie voorstelling gisteravond).

    Fijn dat je met de kerst even naar huis kan. Vraag gewoon of er turkey op t menu kan voor het engelse-kerstgevoel haha. Snap ook dat je oud en nieuw daar wil vieren. Schijnt spectaculair te zijn. Kijken wij wel gewoon vuurwerk boven het park....:(

    Ga je straks Londen weer missen.... nog even volhouden.
    Wij zijn supertrots op ons vriendinneke!
    Volgende blog in het Engels?

    Groetjes, ook van Dés,
    Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Tooting

Bobette

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 7473

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: